RSS

Jamuan Akhir Tahun

Tarikh: 18.9.2009
Tempat: Sutera Indah Teluk Intan
Masa: 8.00 malam

Pada 18hb November yang lepas, jamuan akhir tahun telah diadakan untuk semua staff SK Kg Bahagia. Semua guru dialu-alukan hadir ke jamuan tersebut dengan bertemakan pakaian "bebas". Macam-macam jenis pakaian guru ni terutamanya guru perempuan..ada jenis yang blink-blink, ada yang tudung labuh macam langsir dan yang bermata biru pun ada. Semuanya cantik-cantik belaka dan bau perfume pun dah mengalahkan bau lauk-pauk.

Guru lelaki pula telah menunjukkan ciri-ciri pakaian yang tepat dengan tema "bebas"..ada yang pakai T-shirt, seluar jeans, berbaju batik, dan hanya berselipar pun ada. Alhamdulillah mereka semua berbaju.

Jamuan telah dimulakan tepat pada jam 8.00 malam oleh Teacher Wan Teh yang berperanan sebagai pengacara majlis pada malam itu. Kemudian, majlis diserikan dengan ucapan daripada dua orang bekas staff SKKB iaitu Pn. Ruziah dan En. Azwanuddin. Pn. Ruziah baharu sahaja dinaikkan pangkat sebagai PK Koko ke SK Tanjong Bayan manakala En. Azwanuddin bertukar kerja ke TNB Manjong. Panjang sangat ucapan Kak Ruziah, mungkin memendam perasaan tidak berpeluang untuk bercakap selama ini. Manakala, ucapan ringkas malu-malu kucing En. Azwanuddin amat melegakan guru-guru lelaki yang dah tak sabar menanti hidangan yang hampir membeku.

Majlis diteruskan dengan hidangan selera oleh restoran Sutera Indah. Entah berapalah kos yang diperlukan pada malam tersebut dan yang pasti wang RM100.00 dari yuran tahunan kelab staf telah didahulukan. Kemudian, acara cabutan bertuah dan hadiah hari jadi telah memeriahkan lagi majlis pada malam itu. Berpuluh-puluh hadiah telah disampaikan dan diharapkan semua guru berpuas hati walaupun raut wajah penat jelas kelihatan pada malam tersebut.


0 ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.